onsdag 26 augusti 2009

Första dagen

Tisdag förmiddag, den 25 augusti 2009, började det. Det gick planenligt. Brita på skolan, Wiggo på förskola och Maja somnade i vagnen 09.17. Efter den Lilla rundan satt jag där. Nu var det bara att sätta igång. Hårddisken brummade uppfordrande. Allt oskrivet var skrivbart.

Disken var diskad. Toaletten var städad. Tvätten var tvättad. Sängen var bäddad. Soppåsen var utburen. Komposthinken var tömd.

Surfade planlöst på trista bloggar, dagstidningar och nätbutiker. Efter ett tag skrev jag följande i min skrivdagbok:
”Första helt självständiga förmiddagen. Och det känns så. På riktigt. 09.30 satt jag mig framför datorn och sitter här än, nästan två timmar senare. Sen att jag absolut inte skrivit något och att jag precis hämtade usb-minnet, med mitt arkiv, det spelar mindre roll.”

Sen väckte jag Maja.

Inga kommentarer: