fredag 25 september 2009

Björn och blåbär

Idag spanade jag och Maja efter björnar när vi gick tur och retur till Grubbsjön. Vi såg ingen björn, men stannade och åt stora goda blåbär.

Veckans hjältar är helikopterrånarna och Anna Anka, verkar det som. De får stående ovationer från alla möjliga håll. Jag förstår inte riktigt deras storhet.

Repbanan blev extraordinärt bra. Uppskattad dessutom.

Stefan Sundström är en bra textförfattare, tycker jag. Hittade ett av de bättre pappaargumenten, i en av hans sånger, igår.
"Om man aldrig valt förut tvingas man välja den dag man blir förälder till ett barn. Ska man tvinga i han all skit man tvingats svälja och skära till så han passar grottekvarn? Eller lyssna när han grinar och få känna igen sig när man var en lite skit. Och då inte få panik och bränna alla broarna av kärlek och tillit." (Johhny Dunder på albumet Hjärtats melodi.)
Min, högst subjektiva, tolkning är att det kostar på att vara med när det smäller. När det gör ont. Men, att det betalar sig. Du får någonting tillbaks. Du är inte bara någon som kommer när roliga saker sker. Föräldraskapet handlar om något mer än torsdagsutflykter, typ.

Nu ska jag (och alla andra, eller hur?) titta på Skavlan Och Anka.

1 kommentar:

Plupps krypin sa...

Hej.
Hur har ni det där "uppe"? Snö? Kallt?
Vi har regn, sol, blåst och kallt om varann, men det är ju den tiden så det är okej. Hoppas du och din familj mår bra.
Yvonne