torsdag 17 september 2009

Söktjänster

Hmm, jag var tvungen att prova. Det finns några företag som påstår sig veta alt ta reda på allt. Jag SMS:ade följande fråga till ett par sökfirmor: Vad är nilsfredriks ord- och dramaproduktion?

Efter två minuter kom följande från 118800:
"Våra agenter får inte någon träff på sökningen. Oregistrerade uppgifter på abonnenten kan vara orsaken."

Måste jobba lite mer med marknadsföring, uppenbarligen.

Svaret från 118100 dröjde, men de levererade ett utförligare svar:
"Bloggen skrivs av en 38-årig kille vid namn Nils-Fredrik. Nils-Fredrik är en radhusdelägande make och far som bloggar intressant och tankeväckande om sitt fantastiska liv. Nils-Fredrik är till vardags regissör och manusförfattare, men är för närvarande pappaledig till 1-åriga Maja."

Stämmer hyfsat, att jag hittils bara är författare och regissör till denna blogg går ju faktiskt att åtgärda. Jag tar det som en profetia för en framtida karriärväg.

Andra som skrivit om söktjänster: Emanuel Karlsten, Heja Abbe(som för övrigt är en läsvärd pappablogg)

2 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Kul test, måste jag kolla. Får väl svaret: Tokig medelålders kvinna som bloggar om allt. Vem vet jag kanske inte vill veta svaret.
Ha en riktigt trevlig helg Yvonne

nilsfredrik sa...

Den som har roligast är antagligen vd:en när han går till banken. Efter att alla b-kändisar och bloggare skickat dyra sms-frågor.