söndag 11 oktober 2009

Livstecken

Har inte slutat, bara ägnat mig åt annat.
Det kommer, snart kommer det mera.

Blogg- och/eller medialeda kan vi kalla det.
Inte Traderaträsket, men andra internetarenor.
Och nu har vi fått fiberoptik och 100 m/bit.
Bäva månde.

Men inte bara nätsurfande.
Har även; läst bra böcker (Thomas Bernhard, Ann Heberlein, Helle Helle, Per Petterson med flera), klippt häcken, kapat björken, varit på teater, bouldrat, bytt till vinterdäck, bokat besiktningstid, varit förkyld, gått på föräldramöten, skördat morötterna, potatisen, bondbönorna, rödbetorna och den sista salladen innan frosten, spanat in stjärnbilder, ätit vindruvor i badet tillsammans med Wiggo, provat fler kaféer, torsdagsutflyktat, fiskat, kopplat in en ny digitalbox, inte tagit upp båten, med mera, med mera.

3 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Trevligt att du kommit åter. Såg på din profil att du är missionärsbarn. Mina morföräldrar var missionärer i Estland, måste ha varit nån gång på 20-talet. Mammas moster och morbror var missionärer i Brasilien. Har ett förflutet i Filadelfia själv. Men idag så, tyvärr får jag väl säga, blir det svenska kyrkan vid storhelger bara.
Må så gott med din familj
Yvonne

Unknown sa...

Vad mycket du hinner med!!! Du är duktig du. Kram / kusin Sofia

nilsfredrik sa...

Hmmm, hinner och hinner. Svara på kommentarer dröjer uppenbarligen 10 dagar.

@Yvonne: jag är missionärsbarn, varit med två år i pingströrelsens mission i Tanzania på 80-talet. Pappas morbror var afrikamissionär på 30-talet och mammas moster i Tanzania med start på 50-talet. Missionärsskapet har alltid funnits med.

Enligt Peo Enqvist har de flesta 1900-talssvenskar antingen stått utanför eller suttit innanför tältduken på något av pingströrelsens tältmöten. Jag var en av dem innanför duken. Idag är jag både utanför och innanför, typ.