söndag 8 november 2009

Veckan som gått

Ohoj vilken vecka. Förutom vaccinationsresan har det hänt något nästan hela tiden. Både roliga och jobbiga händelser. För någon månad sedan skrev jag om att jag ofta får frågan om vad jag ska göra hela året.
- Det går väl an när det fortfarande är sommar och tidig höst. Men vad ska ni hitta på framåt november, när det inte längre är möjligt att vara ute? Undrades det.
Inget problem, än så länge, är mitt svar. Även om vädret är trist är det ingen sak att fylla dagarna. Men visst förändras det lite. Det är inte riktigt lika charmigt att dra iväg på utflykter en dassig blötsnödag. Det går bort. Och det är riktigt skönt att göra lite mindre cirklar, mer hemma-i-huset-tid.

Bland det roligaste som hänt i veckan är att jag hunnit med min skrivtid. I och för sig inte skrivit så mycket nytt, däremot levererat och fakturerat. Veckan inledes med pliktskrivande i egenskap av sekreterare i skidklubben. Beslutsunderlag för sponsorsamarbete med det lokala bank- och försäkringsföretaget. Därefter revidering och komplettering av en artikel som antagligen kommer i nästa nummer av Bergssport. En beskrivning av en vintertur till Sylmassivet. Eftersom jag misstänker att inte alla mina bloggläsare är medlemmar i svenska klätterförbundet så postar jag text och bild här. Även om det är en onödigt lång harang. Och sen så skickade jag, på vinst och förlust, en bokrecension till kulturredaktören på Östersundsposten. Som antog den. Kommer i tryck till veckan. Läskigt och häftigt. Och i bästa fall kommer det mer.

1 kommentar:

Emma sa...

Vad kul, det tar sig, ditt skrivande! Ser fram emot att se i tryck! :)