onsdag 18 november 2009

Vem håcken är Kristian Lundberg?

Det finns några författarskap som jag försöker följa. Kristian Lundbergs är ett av dom. Ett av Sveriges bästa och viktigaste, just nu, enligt min mening. Han har mest skrivit poesi, men även skönlitterärt och deckare. Sägs att han utvecklat en tydlig kristen tematik i sina böcker på senare år.

Blev (ö)känd när han för några år sedan recenserade och sågade en bok som varken var utgiven eller skriven ännu. Gjorde offentlig avbön, där han hoppades att han skulle få chansen att såga boken en gång till när den väl kom ut på marknaden.

I flera av Lundbergs böcker anar man att hans uppväxt inte var enkel och att hans relation till sin egen far inte är den bästa. Något han utvecklar och beskriver, med råge, i sin senaste bok. Min recension av boken, som var med i ÖP i lördags, hittar ni här.

Kul och lite obehagligt att se i tryck. Och snart kommer det mer. Fick (tiggde till mig) ett nytt uppdrag idag.

2 kommentarer:

d sa...

Gott att se "läsa ", starkt jobbat!!! Vi letar också uppdrag och har du något mellansverigeföretag som behöver designhjälp så säg till :)

nilsfredrik sa...

Tack,

och där är du ju. Men jag behöver nog en definition av vad ett "mellansverigeföretag som behöver designhjälp" är för något. Alltså vilken sorts företag, möbeltillverkare eller vad ni nu siktar mot. Inte helt omöjligt att det finns någon el några i Åretrakten som skulle kunna vara ide att kontakta. Men, som sagt, lite utförligare beskrivning av er affärside.

vi hörs