lördag 16 april 2011

14. Sällan uppdaterade bloggar

På tal om uppdateringar. En av de bloggar jag följt längst är Den vältaliga tystnaden. Skriven av broder Tomas, en katolsk munk bosatt någonstans i svenska fjällvärlden. Tror jag. Åtminstone antyds det i några av hans inlägg.

Jag har inte en aning om vem broder Tomas är eller var han bor. Har ingen annan relation till honom förutom att jag läser hans små texter ibland.

Började att läsa hans blogg februari 2007 - samma månad och år som jag publicerade mitt första inlägg. Det inledande året la han ut nya inlägg minst en gång i månaden, fram till september. Därefter har han snittat två till tre texter per år. Jag gillar det. Det harmoniserar väl med hans asketism och kontemplativa livsstil. Däremot gillar jag inte alltid vad han skriver. Men det är en helt annan sak.

Vad som däremot oroar mig är att han redan uppdaterat sin blogg två gånger i år.

Inga kommentarer: