söndag 5 augusti 2012

Sommarjobbandet

Jag har fortfarande ledigt från min kommunala arbetsgivare. Jag är inne på min fjärde semestervecka. Snart börjar jag inbilla mig att jag inte kommer att klara av att logga in på intranätet, ta mig in personal- och attesteringsprogammen eller mäkta med ett veckomöte. Det är lätt och vänja sig vid annat.

Och ledighet är ett slags jobb det också. Vill jag påstå. Fyllt av mer eller mindre självpåtagna förpliktelser och arbetsuppgifter. Tre exempel:

Linda, Nora, Theo och jag lekte fotomodeller för en dag på Skuleberget.

I sommar har vi varit på släktsammankomster i Långskog och Rajastrand

På väg till sistnämnda plats cyklade jag en runda. Läs min artikel om turen i Östersunds-Posten genom att klicka här.

Sammanfattningsvis. Det går ingen större nöd på mig. Jag ser fram emot att börja på mitt andra arbete om en vecka. Jag gillar vardag, men önskar att ledighetsjobbets känsla och improvisationsförmåga följer med in i hösten.

Inga kommentarer: