onsdag 16 november 2011

41. Novemberlördag

Jag har köpt en kamera jag. En avsevärd del av årets intjänade skrivpengar har investerats i en bra utrustning. Nu återstår det att lära sig hantera prylarna. I lördags gjorde jag några första trevande försök. Vi besökte Västbyviken på Frösön. En novemberdag med vårkaraktär. 


Morgonens dimma lyfter från Storsjöflaket

En halvtimme senare och Oviksfjällen har framträtt 

 1940 var påföljden dagsböter eller fängelse.

 Trädvilande sjuåring...

 ...och tioåring.

Ett par timmar senare kom dimman och mörkret åter. 

2 kommentarer:

Venzel sa...

Hej Fredrik

De här Bilderna lovar ju gott!!!
Bilden med trädvilande 7-åringen,
sticker verkligen ut,
kan inte erinra mig att jag sett
nån liknande.

MVH FotoVenzel

nilsfredrik sa...

Tack Venzel!

Ja, jag ska fortsätta träna. Och utnyttja barnen som motiv.