måndag 21 februari 2011

3. Berlinmuren och Tahrirtorget

Vid den förra revolutionen. Då Berlinmuren föll 1989 var jag arton år, men knappt medveten om vad som hände. Sommaren 92 var jag på bilresa i Europa och passade på att knacka loss en bit av muren. Annars ägnade jag mig mest åt att jobba ihop pengar till nästa skidresa. Var, så att säga, inte särskilt omvärldspolitiskt medveten vid den tidpunkten.

Men 2011. Just nu. Är jag helt tagen av direktrapporterna via Al Jazeera, Twitter och andra nyhetskanaler. Ta chansen och se historiska händelser i direktsändning.

Modiga. Mycket modiga människor.

2 kommentarer:

Emmas husbestyr sa...

Du formulerar och skriver så fantastiskt bra! Är allt lite stolt över att vara din dubbelkusin och ser fram emot att få fortsätta att få följa dina minnen och dina tankar.. Allt gott!

nilsfredrik sa...

Tack Emma. Och detsamma. Imponerad och fascinerad över din skapar- och bakarlust. Hade du funnits på närmare håll hade jag gärna kommit förbi och smakat på något av dina bakverk. Vi hörs.